2013. július 22., hétfő

Novellaíró verseny - Véleményezés

Sziasztok!
Már elkészültem mindennel, megvannak a helyezések is, de azonban előtte még szeretném leírni minden egyes novellához a véleményem/kritikát/zsűrizést.. ki hogyan veszi :D Viszont azt azonban leszögezném, hogy én nem vettem figyelembe a helyesírást, valamint a karakterek leírását stb.
Én egyszerűen csak a történettel foglalkoztam :D

Tehát akkor kezdjük is! :3



Agnusdei - A rózsák hercegnője
Számomra ez egy nagyon érdekes történet volt, mivel ez volt az első olyan novella, amit úgy olvastam, hogy nem a jelenben és nem hétköznapi emberekkel történik, hanem egy palotán belül az előkelő nemesség között. Az elején, ahogy olvastam nagyon furcsának találtam, mert nem jöttem rá, hogy az a férfi Tom. Aztán ahogy leesett az egész, úgy vigyorogtam mint a tejbe tök! Mondtam is magamban, hogy " azta ez dejó " meg olyat is, hogy " úristen ez annyira jól ki van találva ". Komolyan magával ragadott! És ami a legjobban tetszett az talán az, hogy miközben olvastam úgy éreztem magam, mintha a szemem előtt történne minden. Éreztem magam körül az este sötétségét, láttam magam előtt az erdőt.. mindent! :D Azt hiszem pontosan olyan érzést keltett bennem, mintha egy a régi könyveim közül olvastam volna egyet. Nem is tudom ennél pontosabban megfogalmazni a bennem kavargó érzéseket a történettel kapcsolatban! Egyszerűen csak annyit tudok mondani, hogy nagyon-nagyon megfogott, imádtam és rettenetesen ügyes vagy, hogy egy ilyen embert, mint Tom Kaulitz.. a híres nőcsábász-rocksztár-t egy ilyen komoly történetbe beletudtad formázni!



Szimi - Ich will mit keiner ausser Dir
 Ettől a történettől teljesen kikészültem! Annyira magával ragadott és annyira jó volt, hogy azt szinte szavakba sem tudom önteni! Mikor elkezdtem olvasni, már akkor tudtam, hogy itt valami nagyon nagy csattanó lesz a végére. És aztán ahogy volt az éttermes jelenet, a kocsikázás és végül a baleset.. ráadásként még a zene... Végem volt! Úgy sírtam mint egy óvódás kislány akitől elvették a játékát (jó ez egy kicsit erős hasonlat volt :D ) De akkor is! Mondtam is, hogy " úristen hogy tehetted ez velem, így megsiratni! ". Nagyon-nagyon-nagyon jó lett! A szívem majd kiugrott a helyéről és még most is könnyek szöknek a szemembe, ha visszaemlékszem arra a részre amikor Tom kiabálását hallotta egyedül a telefonból.. wááá.. kiráz a hideg! Miután elolvastam és eléggé kisírtam magam, úgy éreztem újjá születtem. Olyan volt, mintha egy erős löketet kaptam volna a folytatásra. (ugyanis az utóbbi napokban nagyon rossz kedvem volt és elhanyagoltam mindent) Aztán jött ez a történet és szinte kitörtem a " falak " közül! Csak annyit tudok, mondani, hogy köszönöm hogy egy ilyen novella elolvasásának a részese lehettem! Tényleg nagyon köszönöm!



Ann - Bosszúszomj
Meg kell mondjam ezt is alig bírtam megállni könnyek nélkül. Imádom az ilyen nyomozós/rendőrös történeteket, de ez valamiért más volt. Átéreztem Tom fájdalmát. Amikor megakarta ölni magát, de nem volt hozzá elég bátorsága, teljesen átéreztem az egészet! Annyira erősen belevésődött az agyamba ez az egész történet, hogy úgy érzem csak ezt olvasnám egész nap. És amikor ahhoz a részhez értem amikor Nelson Davis fegyvert szegez Tomra, majdnem tövig rágtam a körmeimet. Gondolatban végig azt mondogattam, hogy " történjen már valami, nem akarom, hogy lelőjje Tomot ". Nem is tudom, talán olyan érzés mint amikor egy akciófilmet nézek és épp a végénél tart a film és úgy van, hogy lehet meghal a főszereplő. Na hát kb ilyen érzést váltott ki belőlem! Nem is tudom mit csináltam volna, ha egyszer csak lelövi Tomot.. És a befejezés.. annyira gyönyörű és megható volt! Nem is mondok többet, mert mindjárt potyognak a könnyeim.. Imádtam és azt hiszem ennél szebb és tökéletesebb befejezést el se tudtam volna képzelni hozzá!



Adri - Diary
Ez volt az a történet, amit szinte majdnem végig bőgtem az elejétől a végéig! Nagyon erős érzelmek kötnek ehhez a novellához, hiszen olyan régi emlékeket elevenített fel bennem, amiket már rég elnyomtam magamban. Ugyanis nekem tavaly augusztusban meghalt a nagymamán. És amikor ezt olvastam olyan volt, mintha az Ő történeteit hallgattam volna. Még most is emlékszem, hogy amikor kicsi voltam a nyári szünet nagy részét náluk töltöttem és rengetegszer mesélt arról, hogy milyen volt az amikor Ő fiatal volt, milyen volt az amikor szerelmes volt. Emlékszem amikor mesélte, hogyan szökött el egy katonalegénnyel táncolni... Minden egyes emlékem felelevenült és a szemem előtt lebegett. Részben nagyon fájdalmas volt, viszont részben rettenetesen jó érzés, hiszen úgy éreztem, hogy még most is mellettem van! Köszönöm, hogy egy ilyen remekművet  alkottál! Még most is sírok, mint egy dedós.. de nem tehetek róla, nagyon erősen a lelkembe hatolt a történet!



Diane - A megfelelő lány
Annyira brutálisan beleszerettem ebbe a történetbe, hogy az valami hihetetlen! Úgy ittam minden egyes szavát, minden egyes mondatát, hogy szerintem, ha nem lett volna vége még most is olvasnám és olvasnám. Szinte éreztem milyen folyékonyan, milyen érdeklődéssel megy az olvasás. Az arcomat szinte rátapasztottam a monitorra olvasás közben! Tetszett az egész szituáció! Bill, mint nőcsábász és az a társaság... azt hiszem, ha Én írtam volna pontosan ugyanezt a légkört, ugyanezt a helyzetet... nem is tudom, hogy írjam le.. ugyanígy írtam volna Én is! Imádtam! És muszáj azt is leírnom, hogy az egész történet elejével tökéletesen egyet értek! Hatalmas nagy igazság van abban a néhány sorban! És wáá.. el se hiszem tényleg... Mikor volt az a rész, amikor azt beszélték, hogy már csak barátokként tekintenek egymásra és utána a lány ugye beismerte magának, hogy ez nem is igaz, éreztem ahogy nekem is ég az arcom. Nagyon-nagyon tetszett és egyszerűen nem tudok betelni vele! Nagyon ügyes vagy!



Heni - Szerelem alakul a véletlenek kapcsán!
Ez a történet... Istenem! Annyira jó volt olvasni és annyira jó volt és wáá.. Olyan mintha újra kisgyerek lennék! Úgy éreztem magam, mintha újra átélném azt az időszakot amikor megismertem a Tokio Hotelt! Örültem is neki, hogy ez a történet nem az élet nehézségeivel, a fájdalmas valósággal és az ehhez hasonló gondokkal volt leírva, hanem inkább a gyermeki szórakozás, bulizás, koncertekre járás.. a gyermeki szerelem.. és ehhez hasonló dolgokkal volt teleírva. Ilyen érzéseket váltott ki belőlem. Nem tudom, lehet, hogy most sületlenségeket írok, de Én akkor is ezt érzem! Sőt! Még talán a legjobban az iskolás jelenet tetszett! Főleg amikor Tom se szó, se beszéd kivitte az óráról a lányt. Nagyon jó volt! Egész végig csak mosolygok most is ahogy vissza emlékszem a történet egyes jeleneteire! Imádtam és fantasztikusan jó lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése